Kia lanceert GT-Ride app

Kia introduceert de GT-Ride, een spel voor smartphones, tablets en Facebook. Deelnemers kunnen zelf unieke banen maken door hun mobile toestel door de lucht te bewegen. Door te racen en vrienden uit te dagen worden punten verdiend waarmee men kans maakt op de Europese hoofdprijs: een Kia pro_cee'd GT First Edition.

Het Kia GT-Ride spel biedt de deelnemer de unieke mogelijkheid zelf banen te creëren door hun iOS of Android telefoon of tablet door de lucht te bewegen. De ingebouwde sensoren registeren deze bewegingen en de game zet deze om in een driedimensionale racebaan met bochten en loopings.

De races vinden plaats op zwevende futuristische en vaak bizar gekronkelde banen. Race de pro_cee'd GT als snelste naar de finish door met de ideale lijn de bochten te nemen en slim gebruik te maken van de groene 'speed lanes'. Na de race ziet de deelnemer direct hoe zijn score zich verhoudt op de wereldladder en kan hij zijn vrienden via Facebook uitdagen om het puntentotaal op te schroeven. De onderling winnende tijd geeft namelijk recht op extra punten. Samen met de verzamelde punten voor het uploaden van tracks en het racen van zoveel mogelijk circuits van andere spelers kan de deelnemer een plek in de nationale en internationale highscores veroveren.

De actieperiode loopt van 15 januari 2014 tot 15 maart 2014. De uiteindelijke winnaars worden medio maart bekend gemaakt. De verloting van een echte Kia pro_cee'd GT First Edition vindt plaats onder de top-100 van internationale highscores. Daarnaast worden er onder de top-100 Nederlandse deelnemers zes iPad Mini's verloot.

De Kia GT-Ride app is nu te downloaden via de Apple App Store of via de Google Play Store.

Publicatiedatum: 2014-01-17