Kia toont interieur nieuwe Sorento

Kia geeft een schets vrij van het interieur van de derde generatie van de Sorento. Dankzij het 'wrap-around' dashboard, de hoge kwaliteit van de zacht aanvoelende materialen en een scala aan geavanceerde technologieën, zou de kwaliteitsbeleving van Sorento op een hoger niveau komen te liggen.

Het ontwerp van het interieur werd geleid door Kia's design team in Frankfurt. Tijdens de ontwerpfase dienden de beste Zwitserse horloges als inspiratie.

Het vloeiend vormgegeven interieur is voorzien van soft-touch materialen en leer met opvallende stiknaden. Een groot infotainment scherm met Kia's nieuwste HMI (Human-Machine Interface) domineert het midden van het dashboard. Lange, vloeiende vormen omarmen de bestuurder en voorpassagier en benadrukken de breedte en de ruimte van het interieur.

De geheel nieuwe Kia Sorento zal eind augustus in Korea worden tentoongesteld, de Europese première in oktober tijdens de Paris Motor Show

Publicatiedatum: 2014-08-05