Kia Sorento wint eerste onderscheiding

Kia Motors wordt regelmatig beloond met onderscheidingen voor de vormgeving van de modellen. De meest recente is de 'iF Design Award' voor het vlaggenschip van Kia, de derde generatie nieuwe Sorento.

Sinds de introductie in 1953 is de jaarlijkse iF Design Award verkiezing uitgegroeid tot één van de grootste designcompetities ter wereld. De jury beloonde de nieuwe Sorento met een onderscheiding in de categorie 'Product'. De jury waardeerde niet alleen de algehele kwaliteit van het ontwerp, maar ook de afwerking, de innovaties, het milieubeschermende karakter en de veiligheid. De nieuwe Kia Sorento is alweer het zevende Kia-model dat een iF Design Award heeft ontvangen. Voorgaande winnaars van Kia waren de Venga, Sportage, Optima, Picanto, pro_cee'd en Soul.

"Ik ben erg trots op deze onderscheiding voor de Kia Sorento omdat het een erkenning is voor de grote kwaliteitsverbeteringen die we met dit model hebben gerealiseerd. De Kia Sorento combineert een hoge designkwaliteit met heel veel waar voor z'n geld", zegt Peter Schreyer, President and Chief Design Officer van Kia Motors Corporation en Hyundai Motor Company.

De Sorento staat vanaf eind februari bij de Nederlandse kia-dealers. In Nederland heeft de nieuwe Sorento standaard de 147 kW (200 pk) en 441 Nm sterke 2.2 CRDi dieselmotor onder de motorkap. De Sorento is leverbaar vanaf € 48.995,- en standaard voorzien van o.a.; 7 zitplaatsen, 17" lichtmetalen velgen, mistlampen vóór, LED dagrijverlichting, een lederen stuurwiel en pookknop, dual zone climate control, parkeersensoren voor en achter, cruise control en een navigatiesysteem 2.0 (7") inclusief DAB radio met shark fin antenne en bluetooth-connectiviteit.

Publicatiedatum: 2015-02-05