Twee Red Dot awards voor Kia

Het designteam van Kia krijgt erkenning tijdens de jaarlijkse uitreiking van de Red Dot designprijzen. Deze keer mag Kia twee Red Dots in ontvangst nemen, voor de Kia Soul EV en de compleet nieuwe Kia Sorento.

De Red Dot Awards verkiezing wordt internationaal gezien als één van de belangrijkste design-wedstrijden ter wereld. In 2015 worden de designprijzen voor de 60ste keer uitgereikt. Ditmaal koos de jury de compleet elektrisch aangedreven Kia Soul EV als winnaar en kreeg de nieuwe, recent gelanceerde Kia Sorento een eervolle vermelding toegekend.

Sinds Kia in 2009 voor het eerst een Red Dot Award in ontvangst mocht nemen, won het merk in deze verkiezing al 13 onderscheidingen, naast tal van andere designprijzen. Afgelopen jaar kreeg de traditionele Kia Soul met verbrandingsmotor ook al een Red Dot opgespeld. Bovendien wonnen de Soul en Sorento respectievelijk in 2014 in 2015 eveneens de prestigieuze iF Design Award.

De ‘Red Dot Award: Product Design' is de grootste en meest internationale productdesign wedstrijd ter wereld. Dit jaar dienden 1.994 bedrijven uit 56 landen 4.925 nieuwe producten in om mee te dingen naar een felbegeerde Red Dot. De internationale jury van deze 60e editie van de verkiezing bestond uit gerenommeerde freelance designers, professoren en vakjournalisten afkomstig uit 25 landen waaronder gerenommeerde designers uit Duitsland, Zweden, Maleisië, Japan, Verenigd Koninkrijk en Japan. De deelnemende producten werden beoordeeld op criteria als functionaliteit, de mate aan innovatie, ergonomie, kwaliteit en ecologische eigenschappen.

De officiële uitreiking van de Red Dot Awards 2015 vindt plaats op 29 juni in het Duitse Essen, in het Aalto Theater, een operatheater dat werd ontworpen door Alvar Aalto.

Category: Accessoires

Publicatiedatum: 2015-03-30