Kia maakt prijzen cee'd met 1.0 motor bekend

Kia maakt de prijzen bekend van cee'd in GT-Line en de uitvoeringen die leverbaar zijn in combinatie met de gloednieuwe 1.0-liter T-GDi motor. De cee'd 1.0 is in de ComfortLine uitvoering leverbaar vanaf 19.995 euro.

De 1.0-liter is de eerste van Kia's aankomende reeks van afgeslankte motoren en is speciaal ontworpen om zuiniger te werken. De cee'd  is het eerste model van Kia waarin de motor in twee versies: van 74 kW (100 pk) en van 88 kW (120 pk) leverbaar is. In de toekomst zal de nieuwe motor ook in andere Europese modellen van Kia gebruikt gaan worden.

Kia presenteert ook de prijzen van de GT-line, die ontwikkelt werd voor alle cee'd carrosserie varianten; de vijfdeurs cee'd, driedeurs pro_cee'd en cee'd Sportswagon. De cee'd GT-Line is leverbaar vanaf € 25.495,- en verkrijgbaar met de 1.0-liter T-GDI of de opgewaardeerde 1.6-liter CRDi dieselmotor (136pk). De GT-Line biedt het sportieve uiterlijk van de cee'd GT en pro_cee'd GT op ieder model uit de cee'd modelfamilie.

Op de prijslijst staan ook de prijzen vermeld van de nieuwe zeventraps transmissie met dubbele koppeling (DCT) in combinatie met de 1.6-liter CRDi dieselmotor, die Kia in eigen huis ontwikkelde. De DCT kan een motorkoppel tot 300 Nm aan, meer dan de zesversnellings-automaat met koppelomvormer die hij in de cee'd GT Line vervangt.

Met de introductie van de cee'd 1.0 T-GDi introduceert Kia Motors Nederland tijdelijk ook een  First Edition van de cee'd 5-deurs en Sportswagon. De First Edition is identiek aan de ComfortLine maar krijgt voor een meerprijs van € 650,- 16 inch lichtmetalen velgen, achteruitrijsensoren, Auto Light Control en het Full Map navigatiesysteem met achteruitrijcamera. Het klantvoordeel bedraagt hiermee ruim € 1.300,-.

Het tweede limited edition model is de Navigator, waarmee Kia mikt op de zakelijke rijder. De 5-deurs 1.0 T-GDi 100pk Navigator heeft een bijtellingspercentage van 20%. De Navigator is identiek aan de ComfortLine maar krijgt voor een meerprijs van € 300,- achteruitrijsensoren, Auto Light Control en het Full Map navigatiesysteem met achteruitrijcamera. Het klantvoordeel is hiermee ruim € 1.000,-

De cee'd in combinatie met een 1.0-liter T-GDI motor en de GT-Line zijn nu al te bestellen en staan vanaf medio september in de showroom van de Nederlandse Kia-dealers.

Publicatiedatum: 2015-07-28