Kia geeft prijzen nieuwe pro_cee'd vrij

Na de cee'd vijfdeurs en de cee'd Sportswagon maakt Kia zich op voor de introductie van het derde lid van de nieuwe cee'd-familie: de sportieve driedeurs pro_cee'd. Eind april staat de nieuwe pro_cee'd bij de Nederlandse Kia-dealers. Na de auto zelf, onthult Kia nu ook de prijzen van de nieuwe pro_cee'd.

In navolging van de cee'd vijfdeurs en Sportswagon is ook de driedeurs pro_cee'd volledig in het nieuw gestoken. De pro_cee'd is de derde en laatste carrosserievariant van de cee'd familie.

Qua lengte (4.310 mm), breedte (1.780 mm) en wielbasis (2.650 mm) noteert de nieuwe pro_cee'd dezelfde waarden als de vijfdeurs versie, maar verder wijkt de pro_cee'd uiterlijk op alle fronten af. Zo is de daklijn met 40 mm verlaagd, is de B-stijl 220 mm naar achter geplaatst en zijn de zijpanelen achter de B-stijl bovendien geheel nieuw, net als de zijruiten, de C-stijl en de achterkant met de hooggeplaatste achterlichtunits en de achterbumper met zwarte insert. De 'tiger-nose grille' met een chromen insert tussen de grille en de koplampen maken het geheel af.

Onder de motorkap wordt de pro_cee'd met dezelfde motoren en transmissies uitgerust als de overige cee'd-varianten. Dat betekent een 1.6 GDi met 135 pk, leverbaar in combinatie met een handgeschakelde zestraps transmissie of met de DCT automaat, en een 1.6 CRDi met 128 pk, leverbaar met een handgeschakelde zesversnellingsbak of met een conventionele zestraps automaat. Door de lage uitstoot van de moderne motoren betaalt de zakelijke rijder slechts 20% bijtelling. Dit geldt zowel voor handgeschakelde benzine- als dieseluitvoering.

De prijzen van de nieuwe Kia pro_cee'd zijn gelijk aan die van de cee'd vijfdeurs. Dat betekent dat de prijslijst van de pro_cee'd start bij € 18.495,- voor de 1.6 GDi. Standaard is de auto voorzien van zes airbags, E.S.C., Vehicle Stability Management en Hillstart Assist Control. Verder beschikt de pro_cee'd standaard over elektrisch bedienbare ramen en spiegels, centrale portiervergrendeling met afstandsbediening en een in hoogte verstelbare bestuurdersstoel. Tot slot behoort ook een radio/CD-speler met USB en AUX aansluiting en stuurwielbediening tot de standaarduitrusting.

Met airconditioning kost de auto € 1.000,- meer. Als diesel is de pro_cee'd standaard voorzien van airco en is hij leverbaar vanaf € 22.495,-.

Optioneel is de pro_cee'd te voorzien van zaken als Lane Departure Warning System, Smart Parking Assist System en Adaptive Front Light System. Daarnaast behoren lederen bekleding, Dual Zone Climate Control, een navigatiesysteem, verwarmbare voorstoelen, een verwarmbaar stuur en een Smart Key met start/stop knop tot de mogelijkheden.

Publicatiedatum: 2013-01-22