Kia pro_cee'd GT klaar voor onthulling in Geneve

De nieuwe Kia pro_cee'd GT en cee'd GT, de meest sportieve en prestatiegerichte Kia modellen ooit, worden in maart voor het eerst aan de wereld getoond op de Autosalon van Genève.

Beide nieuwkomers zijn in Europa ontworpen onder leiding van Chief Design Officer Peter Schreyer. De uitgesproken lijnen van de pro_cee'd GT en cee'd GT zorgen voor een sportief voorkomen. LED dagrijverlichting, een dubbele uitlaat, 18 inch lichtmetalen velgen en opvallende rode remklauwen maken het plaatje compleet.

De 1.6 liter GDI turbomotor produceert 204 pk en heeft 265 Nm koppel. De handgeschakelde versnellingsbak met zes verzetten zorgt voor een rappe acceleratie van 0 tot 100 km/u in 7,9 seconden.

De productie van de nieuwe GT-modellen gaat medio mei van start in de Kia fabriek in Zilina, Slowakije. Met de pro_cee'd GT en de cee'd GT maakt Kia zijn sportieve aspiraties geheel duidelijk. In de zomer van 2013 zullen de eerste GT's in Nederland worden geleverd.

Publicatiedatum: 2013-01-28