Kia Carens leverbaar vanaf 23.995 euro

Kia maakt zich in Nederland op voor de introductie van de compleet nieuwe Carens. De vanafprijs bedraagt 23.995 euro. De Carens biedt standaard zeven zitplaatsen.

De nieuwe Kia Carens staat medio april in ons land in de showrooms. De Carens is vanaf de basis helemaal nieuw ontworpen en ontwikkeld. Hij staat op een compleet nieuw platform met gestroomlijnde aerodynamica, een cab-forward design, een lange wielbasis en standaard zeven zitplaatsen.

Met de lancering van de nieuwe Carens in het vooruitzicht licht Kia alvast een tipje van de sluier op met het oog op de uitrusting én de vanafprijs. In ons land wordt de Carens 1.6 GDi in Comfort Pack-uitvoering leverbaar vanaf € 23.995,-.

Standaard krijgt de nieuwe Carens ondermeer: Electronic Stability Control (ESC), Hillstart Assist Control (HAC), Vehicle Stability Management (VSM), Emergency Stop Signal (ESS), projectiekoplampen met LED dagrijverlichting en bochtverlichting, Flex Steering, radio-cd met USB en AUX aansluiting, stuurwielbediening, cruise control met speed limiter, elektrisch verstelbare spiegels, elektrische ramen voor en achter en handbediende airconditioning.

Om de introductie van de nieuwe Carens extra kracht bij te zetten, lanceert Kia voor het model direct ook een "First Edition" met een riante uitrusting voor een meerprijs van € 1.000,-. Ten opzichte van de Comfort Pack-uitvoering beschikt de Carens First Edition extra over:

• Full Map Navigatie met achteruitrijcamera
  • Dual Zone Automatic Climate Control
  • Bluetooth met voice control
  • Regensensor
  • Lederen stuurwiel en versnellingspookknop
  • Buitenspiegels verwarmd en in carrosseriekleur
  • Bagagenet en uitneembare zaklamp
  • Kinderspiegel