Nieuwe Kia Carens nu te bestellen

Vanaf medio april staat de compleet nieuwe Carens bij de Nederlandse Kia-dealers. Na eerder al de vanafprijs van 23.995 euro te hebben vrijgegeven, maakt Kia nu alle details bekend van de nieuwe Carens. De MPV van Kia wordt leverbaar in vier uitvoeringen en een First Edition introductieversie.

Motorisch levert Kia de nieuwe Carens met een keuze uit vier krachtbronnen.  Standaard beschikt de Carens over de 99 kW/135 pk direct ingespoten 1.6 GDi benzinemotor, maar Kia levert voor een meerprijs van € 3.000,- ook een krachtigere (eveneens direct ingespoten) 2.0-liter GDi-variant met 122 kW/166 pk. Deze laatste is voor € 3.000,- optioneel tevens te bestellen met een automatische transmissie.

Op dieselgebied biedt Kia keuze uit twee versies van de 1.7 CRDi. De standaarduitvoering levert 85 kW/115 pk en daarnaast is er een variant met 100 kW/136 pk. De meerprijs voor deze krachtbron bedraagt € 1.000,-. Optioneel is de 136 pk 1.7 CRDi er ook met een automaat voor een meerprijs van € 3.000,-.

Ter gelegenheid van de introductie lanceert Kia voor de Carens direct een First Edition met een riante uitrusting voor een meerprijs van € 1.000,-. Ten opzichte van de standaarduitvoering beschikt de Carens First Edition extra over: Full Map navigatie met achteruitrijcamera, Dual Zone Climate Control, Bluetooth met voice control, een regensensor, een lederen stuurwiel en versnellingspookknop, verwarmde en in carrosseriekleur gespoten buitenspiegels, een bagagenet en uitneembare zaklamp, een kinderspiegel en Auto Light Control. Daarmee is deze Carens 1.6 GDi First Edition leverbaar vanaf € 24.995,-.

Naast deze tijdelijke introductie-uitvoering levert Kia de nieuwe Carens in vier uitrustingsniveaus: Comfort Pack, Business Pack, Super Pack en Premium Pack.

Met een vanafprijs van € 23.995,- vormt de Carens Comfort Pack de basisuitvoering. Deze is leverbaar met de 135 pk sterke 1.6 GDi of de 1.7 CRDi met 115 pk. Standaard krijgt de Carens Comfort Pack naast zeven zitplaatsen onder meer: ABS, BAS, ESC, HAC, VSM, ESS, projectiekoplampen met LED dagrijverlichting en statische bochtverlichting, Flex Steering, stuurwielbediening voor de audio, Cruise Control met snelheidsbegrenzer, elektrisch verstelbare spiegels, bumpers en deurgrepen in carrosseriekleur, elektrische ramen voor en achter en handbediende airconditioning.

Kia heeft ook gedacht aan de zakelijke rijder middels de Carens Business Pack uitvoering. De meerprijs ten opzichte van de First Edition bedraagt € 3.000,-, waarmee deze Carens, die uiteraard ook beschikbaar is voor de particuliere klant,  extra beschikt over:

• 16 inch lichtmetalen velgen
  • Mistlampen vóór
  • Dakrails
  • Privacy glass
  • Chromen exterieuraccenten
  • Parkeersensoren achter
  • Lederen bekleding deurpanelen
  • LED achterlichten
  • Elektrisch bedienbare handrem
  • Uitschuifbare zonnewering 2e zitrij
De Carens Super Pack staat op de prijslijst met een prijs vanaf € 29.995,-. Ten opzichte van de Business Pack biedt hij voor € 2.000,- extra: verwarmbare voorstoelen en een verwarmbaar stuurwiel, een TFT Supervision instrumentencluster, een Smart Key en startknop, volledig lederen bekleding (volledig zwart of two-tone beige/zwart) en een elektrisch verstelbare bestuurdersstoel.

De Kia Carens Premium Pack tot slot vormt het topmodel binnen de Carens-reeks. De meerprijs ten opzichte van de Carens Super Pack bedraagt € 2.500,- waarvoor Kia de Carens met de volgende extra zaken uitrust:

• Smart Parking Assist met parkeersensoren vóór
  • Lane Departure Warning
  • Xenon-verlichting
  • Stoelventilatie vóór
  • Stoelverwarming 2e zitrij
Ten opzichte van deze vastomlijnde uitvoeringen biedt de optielijst van de Carens aanvullend nog keuze uit metallic lak voor € 795,- en een panoramadak, € 1.295,-.

De nieuwe Carens staat medio april bij de Nederlandse Kia-dealers en is nu al te bestellen.

Publicatiedatum: 2013-02-28