Kia Ceed nu ook als GT-Line

Kia pakt groots uit op de Autosalon van Parijs (4 t/m 14 oktober 2018). Het merk presenteert er de performanceversie Ceed GT, de vijfdeurs shooting brake Kia ProCeed én de volledig elektrische e-Niro. Maar Kia heeft nog meer nieuws. Het presenteert ook de sportieve GT-Line-varianten van de Ceed en Ceed Sportswagon. De Kia Ceed GT-Line is verkrijgbaar vanaf het eerste kwartaal van 2019.

De GT-Line is verkrijgbaar op elke carrosserievariant van de nieuwe, geheel in Europa ontwikkelde Kia Ceed, inclusief de vijfdeurs hatchback en Ceed Sportswagon. Het exterieurdesign van de Ceed GT-Line is geïnspireerd op dat van de GT-versies. De uitvoering heeft onder meer satijnchromen en hoogglans zwarte omlijsting van de 'tiger-nose' grille, unieke 17-inch of optioneel 18-inch lichtmetalen GT-Line-wielen en een sportief vormgegeven voor- en achterbumper. De mistlampbehuizing is net als die van de GT-modellen en de Kia Stinger voorzien van horizontale 'blades' in metaalkleur. Kia biedt voor de Ceed GT-Line keuze uit tien kleuren.

Binnenin zet Kia het sportieve thema voort. De grijze hemelbekleding in de Ceed en Ceed Sportswagon is vervangen door zwarte hemelbekleding en een sportief D-vormig stuurwiel is standaard. In de versies met zeventrapsautomaat en dubbele koppeling heeft het stuurwiel metaalkleurige schakelflippers. De Ceed GT-Line is standaard voorzien van sportstoelen voorin met stevigere en grotere wangen ten opzichte van de standaard stoelen van de Ceed. Deze stoelen zijn uitgevoerd in zwart suède in combinatie met grijze stiksels en biezen.

GT-Line-modellen bieden keuze uit diverse turbomotoren. Het benzinegamma bestaat uit de driecilinder 1,0-liter T-GDi met 88 kW (120 pk) en 172 Nm koppel en de viercilinder 1,4-liter T-GDi turbomotor met 103 kW (140 pk) en 242 Nm koppel. Dieselen kan met de gloednieuwe 1,6-liter CRDi 'Smartstream' common-rail dieselmotor met directe inspuiting. Deze dieselmotor levert in de Ceed GT-Line en Ceed Sportswagon GT-Line 85 kW (115 pk). De ProCeed diesel GT-Line beschikt standaard over 100kW (136 pk). Elke motor is standaard gekoppeld aan een handmatig te bedienen zesversnellingsbak. Voor de 1.4 T-GDi en 1.6 CRDi levert Kia optioneel een zeventraps DCT-automaat met dubbele koppeling.

De nieuwe Ceed GT-Line is uitgerust met diverse technologieën die het leven van de bestuurder en inzittenden comfortabeler en veiliger maken. Het 'zwevende' infotainmentsysteem is een 8,0-inch touchscreen met geïntegreerde navigatie én TomTom Live Services. Koppeling van de smartphone is eenvoudig dankzij ondersteuning van Apple CarPlay en Android Auto. Kia levert de Ceed GT-Line standaard met Bluetooth-telefoonvoorbereiding, automatische verlichting én keyless entry. Optioneel levert Kia een JBL Premium-geluidsinstallatie met Clari-Fi music restoration-technologie en een draadloze oplader (inductie) voor smartphones.

Standaard is de Ceed GT-Line voorzien van High Beam Assist, Driver Attention Warning en Lane Keeping Assist met Forward Collision-Avoidance Assist. Optionele systemen zijn Smart Cruise Control met Stop en Go (voor modellen met automaat), Blind Spot Collision Warning, Rear Cross-Traffic Collision Warning, en Forward Collision-Avoidance Assist met voetgangersherkenning. Het Vehicle Stability Management (VSM) is standaard en zorgt bij verlies van tractie voor extra stabiliteit tijdens remmen en in bochten door het aansturen van het Electronic Stability Control (ESC).

Publicatiedatum: 2018-10-02