Kia succesvol bij J.D. Power kwaliteitsonderzoek

Kia is voor het vijfde jaar op rij het hoogst genoteerde volumemerk in de U.S. Initial Quality Study (IQS) van het gerenommeerde onderzoeksbureau J.D. Power. Dit jaarlijkse onderzoek richt zich op het aantal problemen dat zich voordoet in de eerste 90 dagen na aankoop van de auto.

Kia scoorde het beste van alle volumemerken met 70 problemen per 100 voertuigen. Daarmee deed Kia het twee punten beter dan bij de vorige J.D. Power U.S. Initial Quality Study, toen Kia ook als beste volumemerk eindigde.

Voor de 2019-editie van de IQS werden 76.256 auto-eigenaren gevraagd naar eventuele problemen met hun auto in de eerste 90 dagen na aanschaf. Daarbij kwamen in totaal 257 verschillende modellen uit 26 segmenten aan bod. Na alle gemelde problemen uitvoerig te hebben geanalyseerd, eindigde Kia als enige automerk met vier modellen in de top 10. Dat zijn de Kia Rio, Forte, Sportage en Soul. Tevens eindigden de Kia Rio, Forte, Sportage en Sedona bovenaan in hun segment.

"We zijn uiteraard enorm trots dat Kia wederom bovenaan de ranglijst staat in de Initial Quality Study van J.D. Power. We hebben onze leidinggevende positie, nu voor het vijfde opeenvolgende jaar, weten vast te houden. Hiermee wordt opnieuw onze reputatie ten aanzien van de kwaliteit van onze producten bevestigd. Niet voor niets geven wij als fabrikant 7 jaar fabrieksgarantie op al onze modellen", aldus Léan Verstoep, Managing Director bij Kia Motors Nederland B.V.

Publicatiedatum: 2019-06-21