Kia Carens is MPV van het jaar in Schotland

De Kia Carens is gekozen als beste MPV van het jaar 2013 bij de Schotse 'Car of The Year' awards. De Schotse jury, de vereniging van Schotse autojournalisten, omschrijft de Carens als een veelzijdige en betrouwbare familieauto.

Alisdair Suttie, voorzitter van de vereniging van Schotse autojournalisten, zegt: "Praktisch hoeft niet saai te zijn en de MPV van het jaar 2013 bewijst dit zonder twijfel. De Kia Carens biedt veel ruimte en comfort, is een leuke auto om te rijden en dat allemaal voor een vriendelijke prijs".

De Kia Carens is leverbaar vanaf €23.995,- en heeft standaard onder andere zeven zitplaatsen, elektrisch bedienbare ramen en spiegels, airconditioning en cruise control. Voor €1.500,- extra is de Carens Plus Pack te bestellen waarbij de auto wordt uitgerust met extra's zoals een full map navigatiesysteem met achteruitrijcamera, dual zone climate control, een lederen stuurwiel en Bluetooth connectiviteit met voice control.

De Carens is verkrijgbaar met vier motorenvarianten, waaronder twee diesel- en twee benzinemotoren. De 1.6 GDi motor heeft een uitstoot van 149 gram CO2 per kilometer. Hiermee heeft de zevenzits MPV een groen energie B-label. Kia biedt op de Carens, net als op al de andere modellen, 7 jaar fabrieksgarantie.

Publicatiedatum: 2013-10-21