Kia pro_cee'd GT medio 2013 klaar voor lancering

Kia's allereerste high-performance modellen, de driedeurs Kia pro_cee'd GT en de vijfdeurs Kia cee'd GT, worden medio 2013 leverbaar. De twee nieuwe GT-modellen zullen worden aangedreven door Kia's direct ingespoten 1.6-liter GDI benzinemotor, die is voorzien van een tweetraps turbo. Het vermogen en koppel zijn drastisch toegenomen. Het maximale vermogen bedraagt 204 pk, een toename van 51% ten opzichte van de versie zonder turbo, terwijl het koppel met 61% is gestegen tot 265 Nm.

De nieuwe modellen worden geleverd met een handgeschakelde zesversnellingsbak. Qua prestaties heeft Kia zich ten doel gesteld de acceleratie van 0 naar 100 km/u voor beide modellen in minder dan 8 seconden te volbrengen.

Aanzienlijke doorontwikkelingen aan het chassis en de ophangingsystemen zorgen ervoor dat het vermogen van deze krachtigere modellen ook effectief op het asfalt wordt gebracht.

Om zich te onderscheiden van hun zustermodellen krijgen de Kia's pro_cee'd GT en cee'd GT unieke kenmerken die de meer op emotie geënte rijervaring versterken. Nieuwe grilles en lichtclusters, lagere bumpers, unieke 18 inch lichtmetalen velgen, rode remklauwen en speciale laktinten zullen zorgen voor een opvallend en doelmatig exterieur. De uitstraling van de GT-uitvoeringen wordt daarnaast gedomineerd door de vierpunts LED-dagrijverlichting die de modellen extra karakter en 'presence' verschaft en voor extra veiligheid zorgen.

De productiestart van de Kia's pro_cee'd GT en cee'd GT staat in Kia's fabriek in Zilina gepland voor medio mei 2013, waarbij de auto's halverwege het jaar in Europa leverbaar worden. De prijzen en specificaties worden in aanloop naar de verkoopstart bekendgemaakt.

Publicatiedatum: 2012-12-03