Kia roept Sportage terug

Kia Motors Nederland heeft een terugroepactie aangekondigd voor een beperkt aantal Sportage-modellen. Het betreft een aanpassing aan de gordelspanner voor de bestuurder. De recall-actie heeft in Nederland betrekking op 3.857 Sportage-modellen.

Het mankement is aan het licht gekomen na een reguliere productevaluatie door Kia. Daaruit is gebleken dat de voorspanner van de veiligheidsgordel van de bestuurder in bepaalde gevallen minder spankracht kan genereren door een niet goed functionerend onderdeel van het aanspanmechanisme.

De terugroepactie is van kracht voor Kia Sportage-modellen die in de periode 7 oktober 2011 tot 21 november 2012 in Slowakije zijn geproduceerd. Het probleem kan alleen optreden bij modellen die zijn uitgerust met het betreffende onderdeel uit een bepaalde serie.

Betrokken eigenaren worden door Kia Motors Nederland schriftelijk geïnformeerd en verzocht de auto naar de dichtstbijzijnde Kia-dealer te brengen waar de gordelspanner zal worden geïnspecteerd en indien nodig vervangen. Afhankelijk van de uit te voeren werkzaamheden zal de geschatte reparatietijd variëren van 1 tot 2 uur.

Marcel Sluis, Director After Sales van Kia Motors Nederland zei: "Uiteraard brengt deze terugroepactie en de eventuele aanpassing geen kosten met zich mee voor onze klanten. Sportage-eigenaren die vragen hebben over de terugroepactie kunnen contact opnemen met onze afdeling Klantenservice, op telefoonnummer 0888 542 542 of met de eigen Kia-dealer".

Publicatiedatum: 2014-05-19