Kia maakt prijzen vernieuwde Picanto bekend

Met meer dan 39.000 verkopen is Picanto het bestverkochte model van Kia in Nederland. Langzaam maar zeker maakt het merk zich op voor de komst van de vernieuwde Picanto. Hoewel het nieuwe uiterlijk van de Picanto pas officieel getoond worden tijdens de Genève Motor Show in maart en de auto in diezelfde maand pas naar Nederland komt, maakt Kia nu alvast de prijzen bekend. De nieuwe Kia Picanto wordt leverbaar vanaf 9.995 euro en standaard als 5-zitter.

Hoewel het uiterlijk van de vernieuwde Kia Picanto duidelijk gebaseerd is op zijn voorganger, is de nieuwe generatie verfijnder en stoerder. De nieuwe robuuste voorbumper met de bekende Kia 'tiger nose' grille, nieuwe achterbumper, de prominenter gestylde mistlampen en de nieuw ontworpen lichtunits vóór en achter spelen een belangrijke rol in dat nieuwe uiterlijk. De nieuw ontworpen stoelbekleding en chromen accenten rondom het instrumentenpaneel en de ventilatieopeningen in het dashboard zorgen ervoor dat ook het interieur verder is verfijnd.

De vernieuwde Picanto is leverbaar vanafprijs van € 9.995,- voor de 3-deurs 1.0 CVVT EconomyLine. De Picanto kent drie uitrustingsniveau's; de EconomyLine, ComfortLine en de DynamicLine. De instapversie, de EconomyLine, is standaard voorzien van veiligheid verhogende rem- en stabiliteitssystemen 6 airbags (voor-zij-en gordijn airbags), centrale portiervergrendeling, dagrijverlichting, 14 inch stalen velgen, bumpers in carrosseriekleur, getint glas rondom, grille afgewerkt met zilverkleurige rand, metallic look dashboardafwerking, in hoogte verstelbaar stuurwiel en een reservewiel.

De ComfortLine biedt een uitgebreidere uitrusting met onder andere (extra t.o.v. EconomyLine); airconditioning, centrale portiervergrendeling met klapsleutel en geïntegreerde afstandsbediening, deurgrepen en buitenspiegels in carrosseriekleur, elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels, elektrisch bedienbare ramen vóór en achter (bij 5-deurs), geïntegreerde radio/cd-speler met USB en AUX-aansluiting inclusief stuurwielbediening, bestuurdersstoel in hoogte verstelbaar, grille afgewerkt met chromen rand.

De topuitvoering, de DynamicLine, is uitgevoerd met (extra t.o.v. de ComfortLine); climate control, cruise control, tweeter speakers, chromen deurgrepen, projectiekoplampen met LED-dagrijverlichting, achterlichten en derde remlicht met LED-techniek, mistlampen vóór, auto light control, bluetooth, lederen stuurwiel en pookknop en bagagevakken onder de laadvloer.

Overzicht prijzen Picanto 2015:

• Picanto 3-deurs
    • Picanto 1.0 CVVT EconomyLine € 9.995,-
    • Picanto 1.0 CVVT ComfortLine € 11.595,-
    • Picanto 1.0 CVVT DynamicLine € 12.595,-
  • Picanto 5-deurs
    • Picanto 1.0 CVVT EconomyLine € 10.395,-
    • Picanto 1.0 CVVT ComfortLine € 11.995,-
    • Picanto 1.0 CVVT DynamicLine € 12.995,-
    • Picanto 1.2 CVVT DynamicLine € 13.795,-
    • Picanto 1.2 CVVT A/T DynamicLine € 16.995,-
    • Picanto 1.0 CVVT LPG ComfortLine € 13.495,-
Tot de introductie in maart biedt Kia de huidige Picanto in X-treme uitvoering aan. Deze speciale uitvoering is gebaseerd op de huidige Picanto BusinessLine en heeft extra automatische airconditioning, zwarte 'InnoSkin' bekleding en hoogglans zwarte afwerking van het stuurwiel en de dashboardinleg. Aan de buitenkant is de X-treme herkenbaar aan de sportief gestylde voor- en achterbumper, sideskirts in carrosseriekleur, een dubbel uitlaatsierstuk, 14 inch lichtmetalen velgen en privacy glass. Profiterend van het BPM voordeel en de inruilpremie tot € 1.250,- op gelimiteerde voorraadmodellen is de Kia Picanto X-treme nu leverbaar vanaf € 10.445,-.

Category: Accessoires

Publicatiedatum: 2015-02-02