Kia onthult SportSpace

Kia Motors onthult tijdens de Genève Motorshow in maart een nieuwe studiemodel: de SportSpace. Het studiemodel is ontworpen in Kia's designstudio in Frankfurt onder leiding van Gregory Guillaume, Chief Designer Europe.

De SportSpace is direct als Kia herkenbaar aan de bekende 'tiger-nose' grille, de duidelijke proporties en de eenvoudige, duidelijke oppervlakken. De conceptauto is opvallend en heeft een dynamische vorm. Tegelijkertijd belooft hij volop ruimte in het interieur en claimt hij een aanzienlijke, praktische bagageruimte.

Het studiemodel is ontstaan uit de gedachte om inzittenden in stijl en op plezierige wijze te vervoeren. De SportSpace is daarnaast ruimtelijk en functioneel, zonder compromis op het gebied van prestatie. "Hij is bedoeld voor het overbruggen van lange afstanden en ontworpen voor snel en efficiënt reizen met een maximum aan comfort en een minimum aan stress", aldus Kia.

"Het doel is om een auto te ontwerpen die een geheel nieuw licht op het begrip 'grand tourer' laat schijnen; een auto voor actieve mensen die een behoorlijke bagageruimte nodig hebben, maar geen concessies willen doen aan stijl, comfort en sportiviteit", verklaart Gregory Guillaume, Chief Designer Europe.

Publicatiedatum: 2015-02-17